Project omschrijving

Giro Reclame Karavaan

Hoe wij binnen 2 maanden de organisatie op ons hebben genomen van de Reclame karavaan van de Giro d’Italia in 2016.

Actie uitgevoerd onder Bremer Media & Events

Briefing

Bij de De Giro d’Italia in 2016 werden de eerste 3 races in Nederland gehouden. Voor de provincie Gelderland een enorme klus en zo werden wij gevraagd om in 2 maanden de Reclame Karavaan op te zetten, propositie en aquisitie verliep via bestaande partners. Organisatie, draaiboeken en de voorste wagen moesten verzorgd worden.

  • Event organisatie

  • Productie podiumwagen

  • Publieksentertainment

Geleverd

De mobiele podiumwagen was geheel in Giro Gelderland huisstijl gekleed evenals de publieksentertainer Jorrit ter Braak. Tijdens de stops in de diverse plaatsen is gezorgd voor sampling, werd de giro ‘routine’ gedanst en is met de kids het giro dobbelspel gespeeld.

  • Print Design Services

  • Content Marketing

  • PPC Advertising

Branding
Web Design
Print Materials
Marketing

Resultaat

De Gelderse Girostart zelf, van 5 tot en met 8 mei, was in veel opzichten een succes. Bezoekers aan Giro Gelderland waardeerden het evenement met gemiddeld een 8,1 en buitenlanders zelfs met een 8,3. Ook was er een groot draagvlak voor de komst van de Girostart onder Gelderlanders, dat direct na het evenement zelfs met een kwart was toegenomen. In maart waren drie op de tien Gelderlanders trots op de komst van het evenement. (Bron: Evaluatie Giro Gelderland 2016)

2020-01-27T12:54:27+01:00
2020-01-24T22:12:34+01:00

Gelijk praten?

WAARMEE KUNNEN WIJ HELPEN?

Neem contact op