Project omschrijving

KPN Trade

TRAFFIC GENEREREN

Actie uitgevoerd onder Bremer Media & Events

Briefing

6 jaar lang dicht betrokken geweest bij het local sales team van KPN. In de uitvoering van de local sales strategie was de ‘hoofdmode’ om lokaal aanwezig te zijn als merk. Dat begon met de uitrol van glasvezel in Nederland, waarna de urgentie om lokaal aanwezig te zijn groot was. KPN plaatste lokale ‘infocenters’ (tijdelijke winkels) waar traffic naar gegenereerd moest worden.

  • Print Design Services

  • Content Marketing

  • PPC Advertising

Levering

Door de jaren heen hebben we ontzettend veel trade middelen bedacht, geproduceerd en uitgevoerd voor KPN en haar dochters (Telfort, XS4ALL). Sommige product gerelateerd, andere totaal niet. Het is een moeilijke opgave om een formule te krijgen die bezoekersaantallen en hoge conversie combineren met een goede NPS score.

Je kan namelijk (door bijvoorbeeld iets weg te geven) heel veel traffic genereren, om vervolgens toch weinig geïnteresseerden te hebben voor je product. Toch kan dit ook een doelstelling zijn als je bijvoorbeeld consumenten wil voorbereiden dat op het moment dat de behoefte (vraag) wel ontstaat, je vindbaar bent.

Daarnaast is het ook nog zo, indien je een sterke verkoper bij je product gerelateerde activatie hebt, hij iemand allicht een product ‘doordrukt’ waardoor je conversie op dat moment hoog is, maar je NPS score daalt, en na het overstap moment deze klant nooit meer terug ziet.

  • Concepting & Creatie

  • DTP

  • Uitvoering en Evaluatie

Branding
Web Design
Print Materials
Marketing

Resultaat

Local Sales heeft bij KPN 5 jaar een belangrijke rol gehad in de marketing mix. Naast de uitrol van glasvezel werd het ‘eigen’ kopernetwerk van KPN ook geupgrade. Door de activaties hebben we voor veel reuring gezorgd en ondersteuning voor de infocenters en ‘normale’ winkels.

2020-01-27T12:54:27+01:00
2020-01-24T22:12:34+01:00

Gelijk praten?

WAARMEE KUNNEN WIJ HELPEN?

Neem contact op